Monday, March 29, 2010

POKOK CELAKA


Gambar daun pokok celaka berbentuk bujur seperti daun bujur sirih




Inilah rupa pokok Celaka yang ditanam didalam pasu.
Biji benih Pokok celaka ini saya perolehi dari orang melayu thailand yang membuka kedai tomyam dinegara kita. Katanya benih pokok celaka ini telah diberi oleh Shamsiah Pakeh kepada keluarganya.
Saya semai biji benih pokok celaka ini dan mengambil masa hampir 2 bulan untuk ia tumbuh. patutlah nama dia celaka sebab susah nak bercambah.
Khasiat:
Daun pokok celaka direbus, kemudian diminum semasa ia suam-suam. Khasiatnya amat berkesan untuk merancang keluarga. wanita yang minum airnya tidak akan mengandung dan sekiranya ia telah mengandung menyebabkan kandungan dia gugur.Diceritakan kandungan 8 bulan pun boleh gugur sekiranya meminum airnya.
Manakala bagi wanita yang tidak kuat kandungan adalah dilarang menghampiri pokok celaka ini kerana dikhuatiri boleh mengakibatkan kandungan dia gugur.
Kisah benar : kucing betina saya telah hilang dari rumah selama 2 hari. kemudia bila dia balik saya dapati dia telah dirogol oleh kucing jantan. yang pelik kucing saya ini tidak mengandung sampailah sekarang ini, apakah kerana dia selalu bermain dibawah pokok celaka ini.
Sesiapa yang berminat dengan pokok celaka boleh hubungi saya.




11 comments:

  1. salam forex macam kebetulan pula sama2 ahli forex.saya ingin bertanyakan mengenai pokok celaka bolehkah saya mendapatkannya ada sedara inginkan untuk berubat bolah terus hubungi saya sham di 0173645690@0102474599

    ReplyDelete
  2. dmna sya boleh dptkn daun tu.. tlg dlu org susah ni.. sgt bguna ni ubt..

    ReplyDelete
  3. dmna sya boleh dptkn daun tu.. tlg dlu org susah ni.. sgt bguna ni ubt..

    ReplyDelete
  4. Dimana ada jual call 0196602961

    ReplyDelete
  5. Sis...pm saya 0195756693. Perlukan sgt pokok ni..ssh nk cari. Pleasee sis..

    ReplyDelete
  6. lama sungguh cari nama pokok ni...dpd pokok asal dah besar dan mati sampai sekarang tinggal cucu pokok yg hidup segan2 je...terima kasih atas maklumat..nak pergi tengok pokok ada ke idok lagi

    ReplyDelete